Kekszmánia : kewra-borbolya-grillázs
2015. december 01. írta: angelimatyas

Kekszmánia : kewra-borbolya-grillázs

kewra_2.png

Elérkezzett a kicsit érdekesebb összetevőkkel ízesített keksz. Először is a kewra víz: hasonlóan készül a rózsavízhez és narancsvirág vízhez, csak épp a pandanus növény virágából. Nem olyan émelyítő, mint a rózsavíz, kicsit savanykás hatása van. A borbolya gyümölcse pedig savanykás, kellemes ízű aszalványként került a tésztába. Olyan, mint egy kisebbfajta piros mazsola.

Hozzávalók (8 db-hoz):

  • 125 g finomliszt
  • 100 g vaj
  • 60 g cukor
  • 1 ek kewra víz
  • 3 ek víz
  • 30 g borbolya gyümölcs
  • 120 g dió grillázs (60 g dió + 60 g cukor)

A recept a szokásos, mint az eddigi kekszeknél. Keverjük össze a lisztet a cukorral, majd reszeljük/morzsoljuk bele a vajat, hogy egyenletes morzsatésztát kapjunk, majd adjuk hozzá a vizet és kewra vizet és gyors mozdulatokkal készítsünk lágy tésztát.

A grillázst törjük körülbelül akkora darabokra, mint amekkorák a borbolya szemek, majd a borbolyával együtt gyúrjuk a tésztához.

kewra_1.png

3 mm vastag rétegben nyújtsuk ki, majd a szaggatás után 180 °C-os sütőben 15 perc alatt süssük szép pirosra. A grillázs kicsit megolvad majd, így vigyázzunk, mikor kivesszük a sütőből.

A grillázshoz a diót apró darabokra vágtam (aztán meguntam és robotgéppel aprítottam :) ). A cukorból dióbarna karamellt készítettem, ebbe forgattam a diót, majd elterítettem egy sütőpapíron és hagytam teljesen kihűlni. Végül leterítettem egy húsklopfoló segítségével kicsi darabokra törtem.

A kewra és a borbolya beszerzése különlegesebb boltokban lehetséges, de itt mindig találtam.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr178131016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása