Céklás-kakukkfüves rizottó csirkemellel
2013. december 09. írta: angelimatyas

Céklás-kakukkfüves rizottó csirkemellel

Őszintén szólva készült kép az ételről, de nem tartom vállalhatónak. Még sokat kell dolgozni a vizuális megjelenítésen, így most csak szöveg kerül ide. Ennek ellenére nagyon finom lett, még olyannak is ízlett, aki nem szereti a céklát.

Hozzávalók (2 személyre):

1 kisebb ökölnyi céklagumó

30 dkg csirkemell

2 kicsi fej vöröshagyma

2 marék rizs

1 tk egész fekete bors

2 ek kakukkfű

1 gerezd fokhagyma

1 ek kacsazsír

~ 2 ek balzsamecet

1 tk méz

olivaolaj

 

A céklát meghámoztam és apró kockákra daraboltam (5x5 mm). A kacsazsírt erősen felhevítettem egy serpenyőben, rádobtam a céklát és 5 percig nagy lángon pároltam. Mikor már minden levet elfőtt, amit kiengedett meglocsoltam egy kevés balzsamecettel, hozzáadtam a mézet és egy teáskanálnyi kakukkfüvet, valamint kevés sót. Ezeket összeforraltam, majd egy kis tálban félretettem.

Egy kis lábasban nagyjából egy liter vizet forraltam, a maradék kakukkfűvel, szemes borssal, fokhagymával és sóval ízesítettem. A lángot úgy állítottam be, hogy gyöngyözzön a víz, ez lett az alaplé

 

A serpenyőt nem mostam ki, hanem kevés oliva olajat tettem bele és a kisebb kockákra vágott csirkemellet megpirítottam egy kevés sóval és borssal. Mikor már minden oldalán szépen megpirult, ezt is félretettem, megint egy kevés olajat tettem a serpenyőbe és az apróra vágott vöröshagymát üvegesre pirítottam.

Mikor a hagyma barnulni kezdett, rádobtam a rizst, enyhén átpirítottam, majd felöntöttem egy merőkanálnyi alaplével. Innentől mindig csak annyi levet öntöttem rá, hogy éppen ellepje a rizst, és alacsony lángon nagyjából 15 percet pároltam.

Mikor a rizs már majdnem elkészült de még kicsit ropogott, hozzáadtam a céklát és a csirkemellet, és készre pároltam. Utólag szükség szerint sóztam, és mivel én édesnek éreztem, még egy kevés balzsamecetet kapott.

A rizottónak elvileg olyan állagúnak kell lennie, hogy ha megdöntjük a tányért, szépen lassan "átkússzon" a tányér egyik oldaláról a másikra.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr715683706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

giling 2013.12.10. 22:10:44

Januárban várunk, odaadjuk a konyhát - már csak vmilyen gyerekbarát étket kell kitalálnod
eszter
süti beállítások módosítása