Mangóval párolt kolozsvári szalonna korianderes-banános rizottóval
2015. december 09. írta: angelimatyas

Mangóval párolt kolozsvári szalonna korianderes-banános rizottóval

mangos-rizotto.png

Következzék egy karibi ihletésű kísérlet. Három különböző helyről jövő ötlet kombinációja. Nagyon kedvelem a Soul Food bisztrót, ahol isteni karibi/cajun/soul food ételeket lehet kóstolni. Náluk ettem először plantain-t, vagyis főzőbanánt. Ezt aztán a Kohinoor Bazár-ban találtam meg frissen a finom mangó/guava/lichi levekkel együtt. Aranybánya az ízekre kíváncsi embereknek. Egy másik kedvenc helyemen a Ramenka étteremben ettem császárhússal tálalt ramen levest, és elárulták, hogy több órán keresztül főzve lesz olyan omlós, mint ami ízlett. Már tavaly is kipróbáltam otthon bőrös császárhúsból, és isteni lett, most viszont ezt nem találtam a piacon. Volt viszont kolozsvári szalonna... és az a füst nem is kicsit dobta meg a hangulatot :)

Hozzávalók (4 személyre):

  • 0,5 kg füstölt kolozsvári szalonna
  • 0,5 l mangó nektár
  • 1 ek curry levél
  • 1 ek morzsolt citromnád
  • 2 db újhagyma
  • 1 lime héja

A rizottóhoz:

  • 0,4 kg arborio rizs
  • 2 db főzőbanán (plantain)
  • 3 db újhagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 0,5 l mangó nektár
  • 1 nagy csokor friss koriander
  • 1 lime héja és felének leve
  • 100 g vaj
  • 100 g ementali sajt

A szalonnát 5 mm vékony szeletekre vágtam, majd lábosba tettem. Felöntöttem annyi mangó nektárral, hogy ellepje (ez nekem 0,5 liter lett), hozzáadtam a fűszereket és a karikára vágott újhagymát is. Ezután kis lángon néha óvatosan megforgatva 3 órán át főztem.

szalonna.png

A rizottóhoz az újhagymát és a fokhagymát finomra vágtam, majd a vaj felén puhára pároltam. Ekkor adtam hozzá a rizst és még 2-3 percig csak a zsiradékkal pároltam. A rizottónál szokásos alaplé helyett csak mangó nektárral főztem, ugyanúgy mindig csak kicsit felöntve, hogy éppen ellepje  a rizst. A plantain-t is egyből felkarikáztam és a rizshez adtam (nem fog szétfőni) a lime héjával együtt. Mikor a rizs már majdnem puha volt hozzáadtam a finomra vágott koriandert is, és sóval még korrigáltam az ízén. Végül rácsavartam a fél lime levét, kis kockákra vágva elkevertem benne a vajat, és belekevertem a reszelt sajtot is.

rizotto.png

Azt kell mondjam, remek lett. Persze lehet még finomítani itt az ízeken, de alapvetően szuper ízhatások.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr878152946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása