Párolt vajhal bazsalikomos saláta-szósszal, paradicsom salsa
2016. március 15. írta: angelimatyas

Párolt vajhal bazsalikomos saláta-szósszal, paradicsom salsa

vajhal-salataszosszal.png

Ha már március 15-e van, készüljön piros-fehér-zöld étel is. Egészen jól sikerült, talán még a végén sikeresen pályázik az új étlap egyik helyére :)

Hozzávalók (2 személyre):

  • 2*100 g vajhal filé
  • 1 db fejes saláta (220 g)
  • 15 g bazsalikom
  • 1 db paradicsom
  • 1 dl tej
  • 15 g vaj
  • 20 g szikkadt kenyérbél
  • só, bors, fokhagyma
  • jég

A saláta leveleit alaposan átmostam. Forró vízben pár másodpercig blansíroztam a leveleket, majd jeges vízben hűtöttem le (így szebb marad a színe). Lecsöpögtettem, majd a tejjel együtt 5 percig forraltam, hozzáadtam 10 g bazsalikomot, végül lefedve hagytam hűlni negyed órán át.

Turmixgépben alaposan pépesítettem a még mindig meleg salátát, hozzáadtam a vajat, hogy elolvadjon, valamint a kenyérbelet. Mikor a kenyér alaposan átázott tovább pörgettem a turmixban, míg teljesen sima homogén állaga lett. Sóval és borssal ízesítettem, majd sűrű szitán átszűrtem.

A salsához a paradicsom magjait kivettem, húsát apró kockákra vágtam, majd hozzáadtam kevés bazsalikomot, sót borsot és némi reszelt fokhagymát (mintha csak bruschetta készülne).

A halat gőzpárolóba tettem 15 percre, közben visszamelegítettem a mártást.

Tálalásnál még megszórtam egy kevés pirított hagymával és kevés fokhagymás olivával.

Így készült ma tricolor étel :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr568480132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása