Heringes céklasaláta fürjtojással
2016. március 15. írta: angelimatyas

Heringes céklasaláta fürjtojással

12804827_1129314653780069_8410462662957993323_n.jpg

Már régen szerettem volna fürjtojással játszani, a pácolt heringet pedig nagyon szeretem. Hát ez lett a mai eredmény :) Nem a leggyorsabb étel, mert ki kell várni, míg lehűl...cserébe nagyon jó reggeli vagy vacsora lehet.

Hozzávalók (4 személyre):

  • 500 g cékla
  • 0,5 dl fehér borecet
  • 1 tk só
  • 1 tk egész bors
  • 3 db babérlevél
  • 400 g pácolt hering
  • 1 nagy pohár görög joghurt
  • 3-4 ek méz
  • 1 csokor metélőhagyma
  • 4 db fürjtojás
  • só, bors

 

A céklákat meghámoztam és kicsi (5*5mm) darabokra vágtam. FEltettem főni egy liter vízben az ecettel, sóval, borssal és babérlevéllel, míg roppanósan puhák nem lettek, majd leszűrtem és hagytam kihűlni.

A heringeket a céklához hasonló méretűre vágtam, a metélőhagymát durvára aprítottam.

A joghurtot kikevertem a mézzel, metélőhagymával, sóval és borssal, majd pár mozdulattal összeforgattam a céklával és a hallal. Nem szabad sokáig keverni, különben teljesen lila lesz a joghurt.

A tojásokat lefedve megsütöttem tükörtojásnak, kevés sóval és borssal fűszereztem. Lehetett volna persze tyúktojással is készíteni, de erre az adagra pont ez passzolt :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kulinariskiserletek.blog.hu/api/trackback/id/tr688463200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása